مقالات تجهیزات پزشکی و مواد شیمیایی

پلی آلومینیوم کلراید

آلومینیوم کلراید

پلی آلومینیوم کلراید:
سومین عنصر فراوان در پوسته زمین بعد از اکسیژن و سیلیکون، آلومینیوم است.پلی آلومینیوم کلراید یکی از منعقد کننده های متداول در صنایع تصفیه آب و فاضلاب می باشد و یک ماده معدنی میباشدو عموما در دو نوع پلی آلومینیوم کلراید خوراکی و صنعتی عرضه می گردد.نام دیگر این محصول آلومینیوم کلراید هیدراته (ACH) است و با کد اختصاری PAC شناخته می شود. پک دارای فرمول شیمیایی Al2Cl(OH)5 می باشد. از نظر ظاهری پلی آلومینیوم کلراید به دو صورت پلی آلومینیوم کلراید مایع و جامد تولید می شود. پک جامد به صورت پودر یا کریستال بوده و با توجه به گریدهای تولیدی آن به دو رنگ سفید شیری تا زرد پررنگ وجود دارد. پلی آلومینیوم کلراید مایع به رنگ زرد روشن تا زرد مایل به قرمز (بسته به نوع خوراکی و صنعتی) تولید می شود. نواع گرید های پک: پلی آلومینیوم کلراید صنعتی (فاضلابی) پلی آلومینیوم کلراید خوراکی یا آشامیدنی (بهداشتی)
کاربرد پلی آلومینیوم کلراید:
تصفیه آب آشامیدنی تصفیه فاضلاب شهری تصفیه فاضلاب صنعتی حاصل از خطوط تولید صنایع مختلف جداسازی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مورد مصرف در فرآیند پالایش قند حامل کاتالیست در فرآیندهای شیمیایی انعقاد سریع سیمان در صنایع ساختمانی صنایع آرایشی-بهداشتی (تهیه مواد آرایشی) ساخت مواد شیمیایی
تصفیه فاضلاب و پساب کارخانه‌های شیمیایی و صنایع نفت و پتروشیمی
استفاده در صنایع کاغذسازی و سلولزی و استفاده در صنایع نساجی، چرم و پوست .یشترین مصرف آلومینیوم کلراید برای این می باشد که یک ماده ضد تعریق می باشد، همان اسپری های که برای خوش بو کننده بدن به کار می روند دارای مقدار کمی از آلومینیوم کلراید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.